Olen nuori tyttö jostain päin maatamme. Toivon elämääni henkilöä, joka joskus ottaisi kädestä, kertoisi mitä seuraavaksi pitää tehdä, mikä on onnen salaisuus, miten pojille puhutaan ja mikä merkitys tällä kaikella ylipäätään on. Ja sen miten mustille sukille löytää parin.

sunnuntai 15. tammikuuta 2012

Osa 1


Heräsin kello kaksi. Simo oli lähtenyt töihin ja kahvi oli loppunut. Kämppä oli kuin kaaos. Särkyneitä pulloja ja oksennus sohvan vieressä. Hyi vittu. Haju sai melkein yrjöämään. Päässä jomotti ja tupakka-aski ammotti tyhjyyttään. Keittiön lattialta löytyi käytetty kortsu. Muistan hämärästi illan tapahtumia. Että porukkaa alkoi tulla enemmän yhdeksän aikaan. Pelattiin jotain, missä piti suudella vieressä istuvaa. Juuson huulet olivat rohtuneet ja tunsin Samin katseen niskassani. Se oli vain peli, sanoin pienen hetken jälkeen. Puolet porukasta oli tuntemattomia.

Pöydällä oli puoliksi tyhjä kossupullo. Löysin jääkaapista limpparia ja nautiskelin aamuista drinkkiä. Laitoin stereot päälle ja Kurt alkoi hoilaamaan. Makasin olohuoneen lattialla ja olin nukahtanut. Sami tuli neljän aikaan. Se oli helvetin vihainen.
-Mikä saatana siinä on, ettet ees tota yrjöläjää oo saanu siivottua? Vittu, sä olit se joka nää bileet halus!
-Älä huuda, mun pää hajoo. Ostitsä röökiä? Mun on pakko saada rööki, että pystyn ajattelemaan. Kulta älä oo vihanen. Tuu tänne, mä halin sua.
Hetken päästä keittiöstä kuului lorinaa.
-Heititkö sä sen viinan pois? Miks vitussa sä niin teit?
-Sulla on ongelma ja mä yritän auttaa sua. Tossa on rööki.
-Mikä ongelma? Mistä sä muka luulet tietäväs mun ongelmista?
-Voi jumalauta. Sun on vittu ihan pakko kännätä joka viikonloppu ja viikkosinki. Sekö ei oo ongelma? Ja käytät sä jotain kamaaki. Näin eilen.
-Se asia ei kuulu sulle tippaakaa! Vittu lähe vetää jos ei seura kiinnosta.
-Ok.
Kului viisi minuuttia, kun ulko-ovi pamahti kiinni ja mä romahdin lattialle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti